вторник, 14 декември 2010 г.

Какво е да си добър човек?

Добър човек ... има ли такава дефиниция изобщо или това е някаква неопределена величина, която всеки си създава сам? Може би дори Хитлер е бил добър човек за някого...кой знае...?


Искам да мога да определя себе си, като такъв, но често ми се случва да правя „лоши” неща, което автоматично ми отнема тази титла. А може би всеки човек се стреми да е добър, за да изкупи лошите си деяния...или просто добрите хора са много малко и живеят някъде където само си добруват, а ние тук се чудим къде са?

Питам се ако приемем, че е възможно всички да са добри и да правят само добро, а злото не съществува, тогава ще знаем ли, че доброто е добро или просто няма да му обръщаме никакво внимание?

Свързаността на всяка постъпка с десетки последствия като че обезсмисля доброто...

Ако приемем, че е добро да посадиш дърво, например...с изкопаването на една дупка автоматично, убиваме няколко червея и десетки микроорганизми...толкова е сложно...
А какво ни остава на нас хората, които все се стремим да търсим доброто...да продължаваме да вярваме, че то съществува и междувременно, докато го чакаме да ни споходи да правим само не толкова добри неща, като садене на дървета и други такива...в крайна сметка всяко добро нещо е не чак толкова зло нещо...или обратното? И дали поговорката „Всяко зло за добро.”, не е отговора на всичките задавани въпроси?

1 коментар:

  1. Случвало ми се е да ме питат: Защо си толкова добър? Питане, което е породено от съмнение, че има нещо нередно в мен. Защо съм добър ли? Защоо се стремя да направя хората около мен щастливи и усмихнати, да им нося повече положителна емоция и настроение. Ето защо обичам да снимам и да публикувам снимките си на публично достъпни галерии като блога ми или ФБ, за да може хората да се докоснат до цветното, различното, интересното...

    Добър е този, който с делата си цели да провокира положителна емоция в околните, да ги накара да се усмихнат и да споделят положителното в цялата работа.

    ОтговорИзтриване